Четвер, 02.05.2024, 01:33
Приветствую Вас Гість | RSS
Вхід
Пошук

                 Сайт Ялтинскої                           селищної ради

Каталог файлов

Главная » Файлы » Программы, положения » Положения

положення про консультативний пункт з питань цивільного захисту при Ялтинський селищній раді
[ Скачать с сервера (113.5 Kb) ] 13.03.2017, 10:15

 

                                     У К Р А Ї Н А

                            ЯЛТИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

Р І Ш Е Н Н Я

 

11

від « 09 » березня 2017 року

смт. Ялта

 

 

Про створення консультаційного

пункту з питань цивільного захисту

при Ялтинський селищній раді

 

Керуючись ст.36 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», на виконання статей 19, 20, 21, 40, 42 Кодексу цивільного захисту України, пункту 28 Порядку здійснення навчання непрацюючого населення діям у надзвичайних ситуаціях, рекомендацій щодо порядку створення, обладнання та забезпечення функціонування консультаційних пунктів з питань цивільного захисту при житлово-експлуатаційних організаціях та сільських (селищних) радах, затверджених наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 07.06.2011 №587, з метою підвищення ефективності просвітницько – інформаційної роботи і пропаганди знань з питань захисту та дій у надзвичайних ситуаціях серед населення, що не зайняте у сферах виробництва та обслуговування, виконавчий комітет Ялтинської селищної ради

ВИРІШИВ:

  1. Затвердити Положення про консультаційний пункт з питань

цивільного захисту при селищній раді (додаток 1).

2. Призначити секретаря ради Харакоз Олександра Миколайовича відповідальною особою за створення, обладнання та організацію роботи пункту.

  1. Створити та затвердити склад консультаційного пункту з питань

цивільного захисту при Ялтинський селищній раді (додаток 2).

  1. Виділити для роботи консультаційного пункту кімнату на першому

поверсі будинку селищної ради (кабінет техніка - будівельника).

  1. Затвердити порядок та графік роботи консультаційного пункту

(додаток 3).

  1. Затвердити Журнал обліку консультацій, наданих

відвідувачам консультаційного пункту селищної ради (додаток 4).

  1. Бухгалтерії селищної ради (Босенко) передбачити кошти для

забезпечення консультаційного пункту майном, технічними засобами та канцелярським приладдям.

7. Розпорядження селищного голови від 09.04.2015 №34 «Про створення консультативного пункту з питань цивільного захисту при Ялтинський селищній раді» вважати втративши силу.

  1. Контроль за виконанням даного рішення залишаю за собою.

 

 

Селищний голова Д.М.Мінаєв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

до рішення виконавчого комітету

Ялтинської селищної ради

від «__ » березня 2017р. № ____

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про консультаційний пункт з питань цивільного захисту при Ялтинський селищній раді

 

І. Загальні положення

 

1.1. Консультаційний пункт з питань цивільного захисту при селищній раді (далі - консультаційний пункт) є осередком просвітницько-інформаційної роботи і популяризації знань серед населення селищної ради з питань захисту та дій в умовах надзвичайних ситуацій. Він забезпечує виконання завдань з навчання незайнятого у сферах виробництва та обслуговування населення захисту та діям в умовах надзвичайних, несприятливих побутових або нестандартних ситуацій.

1.2. Діяльність консультаційного пункту організовується відповідно до вимог Закону України "Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру", наказу МНС України від 23.04.2001 №97 «Про затвердження Порядку здійснення підготовки населення на підприємствах, установах та організаціях до дій при виникненні надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06.06.2001 за №481/5672, та інших нормативно-правових і організаційно-розпорядчих актів, що регламентують підготовку населення до дій в умовах надзвичайних ситуацій.

1.3. Консультаційний пункт на території селищної ради створюється рішенням виконкому в якому вказується:

перелік приміщень, які виділені для розташування пункту, та строки його обладнання;

особа, відповідальна за створення, обладнання та організацію роботи пункту (посадова особа органу влади);

кількість консультантів – фахівців різних напрямів (цивільного захисту, безпеки життєдіяльності, медицини, пожежної безпеки, охорони праці тощо), які залучаються до роботи пункту на громадських засадах;

порядок роботи пункту та організації проведення консультацій;

порядок взаємодії пункту з керівництвом об’єктів потенційної небезпеки щодо забезпечення надходження від них інформації про стан безпеки;

порядок роботи з населенням, організаціями, підприємствами та установами щодо створення активу з питань цивільного захисту консультаційного пункту;

порядок забезпечення пункту необхідним майном, літературою, навчальними посібниками та технічними засобами;

облік та звітність про проведену пунктом роботу за рік;

особа, відповідальна за виконання розпорядчого документу.

1.4. У повсякденній діяльності консультаційний пункт керуються цім Положенням.

Положення консультаційного пункту розробляється відповідно до вимог нормативних актів та Примірного положення посадовою особою селищної ради, яка відповідає за питання цивільного захисту, погоджується селищним головою.

1.5. Загальне керівництво консультаційним пунктом здійснюють начальники цивільного захисту - селищний голова.

1.6. Контроль за діяльністю консультаційного пункту здійснюється:

працівниками структурних підрозділів з питань надзвичайних ситуацій району.

 

ІІ. Завдання консультаційних пунктів та їх кадрове забезпечення

 

2.1. Головними завданнями консультаційного пункту є:

участь у підготовці населення, не зайнятого у сфері виробництва та обслуговування, з питань захисту та дій в умовах надзвичайних ситуацій за тематикою, рекомендованою МНС України;

сприяння розвитку громадської свідомості щодо особистої та колективної безпеки;

підвищення рівня морально-психологічного стану громадян в умовах загрози і виникнення надзвичайних ситуацій.

2.2. Відповідно до покладених на нього головних завдань консультаційний пункт забезпечує:

доведення до непрацюючого населення правил та рекомендацій щодо:

- дій в умовах надзвичайних ситуацій та проявів терористичних актів;

- застосування засобів індивідуального та колективного захисту;

- надання невідкладної медичної само- та взаємодопомоги постраждалим;

- поведінки в несприятливих побутових і нестандартних ситуаціях;

- забезпечення особистої та колективної безпечної життєдіяльності в різні пори року;

створення умов для самостійного вивчення населенням матеріалів посібників, пам’яток, іншого друкованого навчально-інформаційного матеріалу, перегляду та прослуховування спеціального циклу теле- та радіопередач;

надання інформації населенню щодо прав та обов’язків громадян України у сфері цивільного захисту;

участь в інформаційно-просвітницькій роботі та популяризації знань серед населення з питань заходів цивільного захисту, які сплановані та проводяться у регіоні, а також роз’яснення правил поведінки та дій в умовах виникнення надзвичайних, несприятливих побутових або нестандартних ситуацій (організація та участь у виставках, змаганнях, оглядах-конкурсах, бесідах, вікторинах, виступах по радіо та телебаченню, поширення друкованої, аудіо- та відеопродукції тощо);

участь у роботі місцевих органів влади та громадських організацій із забезпечення високого рівня морально-психологічного стану непрацюючого населення в умовах загрози та виникнення надзвичайних ситуацій, а також при ліквідації їх наслідків;

доведення до мешканців конкретних повідомлень, що стосуються участі населення у заходах цивільного захисту за місцем проживання (дій за попереджувальним сигналом "Увага всім!", при проведенні евакуаційних заходів, інформації про місця знаходження захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони) (далі – захисні споруди), пунктів видачі засобів індивідуального захисту тощо);

постійне вивчення та освоєння передового перспективного досвіду щодо форм і методів просвітницько-інформаційної роботи та популяризації знань;

створення та удосконалення необхідної навчально-матеріальної бази.

2.3. Безпосередня відповідальність за організацію роботи консультаційного пункту покладається на штатну (позаштатну) спеціально призначену посадову особу з питань цивільного захисту селищної ради, яка працює під контролем селищного голови.

Крім особи, яка безпосередньо відповідає за роботу консультаційного пункту до проведення просвітницько-інформаційної роботи і пропаганди знань цивільного захисту серед населення можуть залучатися (за їх згодою) активісти з числа ветеранів цивільного захисту, а також медичний персонал, громадяни, які раніше успішно пройшли повний курс навчання та мають необхідну підготовку.

2.4. Особа, яка безпосередньо організовує роботу консультаційного пункту, відповідає за планування заходів, які проводяться пунктом, зміст та своєчасне оновлення наочної інформації, організацію роботи консультантів з числа активістів цивільного захисту, стан навчально-матеріальної бази та зобов'язана:

розробляти та вести плануючі, облікові та звітні документи;

організовувати проведення консультацій з питань захисту та дій в умовах надзвичайних ситуацій за порядком та в обсязі, установленому розпорядчим документом керівника організації, органу влади;

проводити інструктаж консультантів;

забезпечувати необхідною літературою мешканців, які побажали самостійно вивчати питання щодо їх захисту та правильних дій в умовах надзвичайних ситуацій;

вести облік заходів, проведених з навчання непрацюючого населення;

складати звіти про виконання плану роботи пункту і представляти їх селищному голові;

складати заявки на придбання навчальної літератури, вести їх облік, зберігання та своєчасне списання;

стежити за станом та порядком у приміщенні, яке використовується для забезпечення консультаційної роботи;

брати участь у заходах просвітницько-інформаційної роботи з популяризації знань серед населення з питань захисту та дій в умовах надзвичайних ситуацій;

підтримувати постійну взаємодію з питань навчання населення із органами управління цивільного захисту.

2.5. Особа, яка безпосередньо організовує роботу консультаційного пункту, у встановлений термін проходить підготовку на курсах.

 

 

ІІІ. Матеріально–технічне забезпечення діяльності консультаційного пункту

 

3.1. Навчальну матеріально-технічну базу консультаційного пункту з питань цивільного захисту селищної ради складають:

інформаційно-довідковий куток з питань цивільного захисту, що забезпечує доступне доведення до мешканців певної території необхідної інформації з питань цивільного захисту та повідомлень, розроблених на основі аналізу особливостей місцевих умов та ймовірних місцевих небезпек, які можуть спричинити надзвичайні ситуації;

окреме приміщення, призначене для проведення роз’яснювальної консультаційної роботи щодо дій у випадках виникнення аварій, катастроф, стихійних лих, ймовірних для конкретної території та надання практичної допомоги населенню у самостійній підготовці за спеціальними програмами підготовки населення до дій в умовах надзвичайних ситуацій, які рекомендовані МНС України та відпрацьовані з врахуванням місцевих умов, і оснащене для цього наочними засобами навчання, спеціальною літературою, навчальними посібниками та іншим майном, необхідним для навчання.

3.2. Рішенням селищного голови для консультаційного пункту виділяється приміщення в адміністративній будівлі селищної ради, яке оснащується необхідними меблями (столи, стільці, шафи тощо). Біля вхідних дверей консультаційного пункту розміщується табличка з надписом «Консультаційний пункт з питань цивільного захисту».

На видному місці розташовуються розпорядок дня, графік проведення консультацій, прізвища та телефони консультантів.

Кожний відвідувач пункту повинен мати можливість отримати конкретну та вичерпну інформацію про ймовірні надзвичайні ситуації у районі його проживання, місця укриття та маршрути проходу до них, про адреси пунктів видачі засобів індивідуального захисту, порядок евакуації тощо.

3.3. Інформаційно-довідковий куток з питань цивільного захисту є обов’язковим елементом консультаційного пункту селищної ради та являє собою окремий стенд з тематично оформленими планшетами.

Інформаційно-довідкові кутки розміщуються у легкодоступних для огляду місцях (коридори, холи, вестибюлі тощо).

3.4. Тематичний зміст планшетів інформаційно-довідкового кутка викладається зрозуміло, наочно, вкрай лаконічно та розміром шрифту, що забезпечує його легке застосування та включає:

пам’ятку щодо порядку зв’язку з екстреними службами, які діють за скороченими телефонними номерами (101, 102, 103, 104 тощо);

карти-схеми зони відповідальності селищної ради з інформацією про ймовірні загрози техногенного характеру (аварії, катастрофи на потенційно-небезпечних об’єктах), наслідки яких можуть негативно впливати на життєдіяльність населення;

рекомендації щодо засобів захисту від впливу небезпечних факторів ймовірних загроз техногенного характеру та правил поведінки під час виникнення аварій та катастроф;

інформацію про ймовірні загрози природного характеру (стихійні лиха) відповідно до пори року, наслідки яких можуть негативно впливати на життєдіяльність населення, що мешкає на території селищної ради та рекомендації щодо засобів захисту від впливу небезпечних факторів ймовірних сезонних загроз природного характеру і правил поведінки під час стихійного лиха;

порядок проведення евакуації населення зі схемою розміщення та адресами збірних евакуаційних пунктів, рекомендації щодо готовності населення до проведення евакуаційних заходів;

розклад роботи консультаційного пункту та порядок отримання консультаційної допомоги з питань цивільного захисту;

рекомендаціями щодо захисту сільськогосподарських тварин, рослин і продуктів сільськогосподарського виробництва, продуктів харчування, фуражу і води (з урахуванням місцевої специфіки);

порядком організації прийому евакуйованого населення (у разі наявності таких завдань).

3.5. Для тематичного оформлення приміщення консультаційного пункту використовуються:

навчально-наочні посібники (плакати, стенди);

спеціальна навчальна література;

технічні засоби навчання;

навчальне майно.

Крім того, для більшої наочності зон розповсюдження небезпечних факторів ймовірних аварій на потенційно небезпечних об’єктах, роз’яснення заходів цивільного захисту щодо укриття населення у захисних спорудах, його евакуації можуть застосовуватися макети місцевості селищної ради, наявних на місцевості будівель і споруд.

3.6. Навчально-наочні посібники (плакати, стенди) розміщуються на стінах приміщення консультаційного пункту та можуть містити, з урахуванням місцевих особливостей, інформаційні матеріали наступного змісту:

структура єдиної державної системи цивільного захисту (склад органів цивільного захисту, обов’язки центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування щодо цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру);

права і обов’язки громадян щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, обов’язки дорослого населення щодо захисту дітей;

правила особистої, пожежної та техногенної безпеки;

класифікація надзвичайних ситуацій;

хімічна небезпека;

радіація;

електричний струм;

газ;

розлив ртуті;

при пожежі;

землетрус;

обмороження;

небезпека на воді;

безпека руху;

тероризм;

ураган;

повінь;

блискавка;

ожеледиця;

життєзабезпечення населення у надзвичайних ситуаціях;

засоби захисту органів дихання і шкіри (засоби індивідуального захисту);

евакуація населення;

укриття населення в захисних спорудах;

медичний захист;

оповіщення та інформування;

інші інформативні матеріали, які розкривають зміст заходів захисту населення і територій відповідного регіону.

3.7. Спеціальна навчальна література, призначена для самостійної роботи відвідувачів консультаційного пункту, повинна бути представлена:

навчальними посібниками з питань цивільного захисту;

виписками із законодавчих та нормативних актів з питань цивільного захисту населення і територій та безпеки життєдіяльності;

пам’ятками та рекомендаційними брошурами з питань охорони життя і здоров’я людини у надзвичайних, несприятливих побутових або нестандартних ситуаціях.

3.8. Навчальне майно:

засоби пожежогасіння;

засоби надання невідкладної медичної допомоги;

Кількість зразків навчального майна консультаційного пункту визначається місцевими умовами.

3.9. Матеріальні та фінансові витрати, пов’язані з виділенням та утриманням приміщень консультаційного пункту, їх обладнанням та оснащенням необхідною навчальною матеріально-технічною базою, здійснюються за рахунок місцевого бюджету.

 

ІV. Організація роботи консультаційних пунктів

 

4.1. Робота консультаційного пункту організовується за річним планом роботи пункту.

4.2. У річному плані визначаються основні заходи консультаційної та просвітницько-інформаційної роботи з популяризації знань серед населення з питань захисту та дій в умовах надзвичайних ситуацій, а також заходи щодо удосконалення навчально-матеріальної бази пункту.

План роботи консультаційного пункту розробляється та підписується особою, яка безпосередньо відповідає за його роботу, погоджується і затверджується селищним головою.

Консультаційна робота з питань цивільного захисту та безпеки життєдіяльності працівником пункту здійснюється згідно з графіком.

4.3. Навчання населення, яке не зайняте у сферах виробництва та обслуговування, здійснюється шляхом:

проведення консультацій з питань захисту та дій в умовах можливих надзвичайних ситуацій за рекомендаціями щорічних Організаційно-методичних вказівок начальника цивільного захисту району;

проведення інформаційних та агітаційних заходів (бесід, лекцій, вечорів питань і відповідей, показів діафільмів, відеофільмів тощо);

розповсюдження та читання пам’яток, листівок, посібників з тематики захисту населення;

забезпечення умов для самостійного вивчення населенням правил поведінки та дій в умовах надзвичайних ситуацій за рекомендованою працівниками пункту літературою та за їх консультаційною допомогою;

участі у тренуваннях з питань цивільного захисту.

4.4. Консультаційний пункт може використовуватися для доведення до мешканців конкретних повідомлень, що стосуються їх участі у заходах цивільного захисту за місцем проживання (дій за попереджувальним сигналом "Увага всім!", при проведенні евакуаційних заходів, укритті у захисних спорудах, видачі засобів індивідуального захисту тощо).

4.5. При проведенні консультацій на пункті обов’язково надається інформація про потенційну небезпеку, що характерна для місць проживання населення, та методи реагування на неї. Особливу увагу необхідно звертати на громадян, які проживають поряд з потенційно небезпечними об’єктами та у сільській місцевості, а також на дітей та соціально незахищені верстви населення.

4.6. Для проведення консультацій залучаються працівники консультаційного пункту, спеціалісти селищної ради, консультанти з числа активістів цивільного захисту, які пройшли підготовку на курсах району.

З медичних тем та питань психологічної підготовки для проведення занять залучаються працівники органів охорони здоров’я.

4.7. Робота персоналу пункту організовується таким чином, щоб кожен його відвідувач у будь-який час міг отримати вичерпну інформацію (роз’яснення) щодо питань гарантованого забезпечення захисту та порядку його дій в умовах надзвичайної ситуації.

На забезпечення цієї вимоги на консультаційному пункті постійно повинен бути працівник (консультант), здатний конкретизувати положення інформації стендів (довідкової літератури, нормативних документів), а також список контактних телефонів консультантів–фахівців у відповідній галузі знань з питань цивільного захисту.

4.8. Просвітницька робота та пропаганда знань серед населення з питань захисту та дій в умовах надзвичайних ситуацій спрямовується на підготовку громадян до дій при виникненні надзвичайних ситуацій, зокрема: особливостей поведінки у різні періоди року, поведінки на воді, на дотримання правил пожежної безпеки, санітарно-гігієнічних норм, при виникненні епідемій, епізоотій, отруєнь тощо.

4.9. Основна увага при навчанні населення звертається на морально-психологічну підготовку, умілі дії в умовах надзвичайних ситуацій, характерних для місць його проживання, на виховання у громадян почуття високої відповідальності за свою підготовку та підготовку своєї родини до захисту в умовах надзвичайних ситуацій.

4.10. Основними організаційно-розпорядчими документами, які повинні бути на консультаційному пункті, є:

витяг з рішення виконавчого комітету про створення консультаційного пункту;

положення про консультаційний пункт;

план роботи пункту на рік;

графік надання консультацій з питань цивільного захисту працівниками консультаційного пункту;

журнал обліку консультацій.

4.11. Звітність про роботу консультаційного пункту надається селищному голові.

 

 

 

 

 

 

 

Категория: Положения | Добавил: yaltaazov
Просмотров: 2363 | Загрузок: 58 | Рейтинг: 2.0/1
Всего комментариев: 0
avatar